vrijdag 26 juli 2013

Key West dagje

Na een zeer onrustige nacht, waarbij eerst de wc verstopt raakte en er iemand met een ontstopper langs kwam om het op te lossen midden in de nacht, krijg ik een enorme kramp/zweepslag in mijn rechterbeen, zodat ik schreeuwend wakker word van de pijn, Wim probeert mij te kalmeren maar naast de pijn lukt het mij niet echt om rustig te worden omdat er echt een knoop zo groot als een pakje boter door mijn rechterkuit heen kronkelt, het lijkt net een horror film. De kinderen worden ook wakker door mijn gegil en denken dat ik een nachtmerrie heb of zoals Chantal zeg, aan het bevallen was, zoveel lawaai maakte ik, later hier wel vreselijk om kunnen lachen.
Als de rust eindelijk is weder gekeerd en wij bijna weer in slaap zijn gevallen begint de ellende opnieuw maar nu in mijn linker kuit, deze is zo mogeljk nog pijnlijker en ik heb echt het gevoel dat mijn spier uit mijn kuit barst (ook hier is weer een duidelijke kronkelende spier te zien).
Na ruim 15 minuten is het over maar ben ik bang dat het weer terug schiet, dit gebeurd gelukkig niet en na deze 3e onderbreking kunnen wij allemaal blijven slapen.
S'morgens heb ik moeite met opstaan maar na enige tijd in beweging gaat het wel weer, maar de linkerkuit blijft vervelend hard aanvoelen en als ik heb gezeten of gelegen voel ik het nog steeds.


Na een goed verzorgd ontbijt met een soort van hamburgers, broodjes met ei en ham en kaas, gaan wij de ochtend door Key West heen struinen.
Wij lopen eerst naar het Southern Most point, er staat een enorme rij met mensen en wij schatten de wachttijd op ruim 30 minuten (ze kunnen hier ook wel van de wachttijd indicaties neer zetten net als bij de parken).
Aangezien wij dichtbij met het hotel zitten, komen wij morgenochtend wel terug om dit op de plaat vast te leggen, wij lopen op ons gemak door de straatjes en lopen richting het fort.
Onderweg zien wij de mooie huizen van de Keys en de speciale brievenbussen


Het fort op hoeft niet echt van de kinderen want het begint al aardig warm te worden en het is een behoorlijk stuk lopen. Wij gaan wel even het ecologisch centrum in, wij zien daar een mooie film, mijn lievelingsvis van tijdens de duiken die wij vroeger maakte zwemt rond in een aquarium, de Queen Angelfisch, samen met nog een aantal andere mooie vissen en het leukste is het kost allemaal niets om hier binnen rond te lopen, een aanrader voor degene die in de buurt zijn.


Het is mooi weer en te warm om nog verder wat te ondernemen dus op naar het zwembad.


Bij het zwembad boeken wij voor de komende 2 dagen onze overnachtingen in Fort Myers Beach en regelen dat wij daar vrijdag een boot gaan huren (en nu ook al zegt degene die wij bellen dat het niet nodig is wel met een reservering)
Voor de avond gaan wij eten bij de Outback een steakhouse buiten het centrum waar wij met de auto naar toe gaan. Via het volgen van andere blogs had ik iets gelezen over No worries Wednesday, een actie waarbij je voor 2 personen voor $25 een 3gangen menu kan krijgen. Deze actie geldt bij iedere Outback en kan ik een ieder aanbevelen, voor $25 of $35 voor 2 personen een geweldig menu.
Naast uitgebreide vlees en vis keuzes, kies je uit een soep of een salade en een side gerecht en nog een appetizer of dessert om te delen met zijn 2en.
Na dit etentje weten wij het zeker wij zitten de komende woensdagen bij de Outback!


Daarna nog even naar Mallory Square, waar wij nog een staartje van de zonsondergang zien en genieten van de straat artiesten waarna Chantal als wij terug lopen de eerste aankoop doet een leuk key west shirtje en broekje.


Terug naar het hotel en wij gaan ervanuit dat het een rustigere nacht wordt dan afgelopen nacht (en dat is ook zo :))

6 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van Key West. En zeker van de (pech)dag ervoor, wat een fantastisch bountystrand. Ach denk maar zo, als het gelopen was zoals jullie bedoeling was, had je dit strand waarschijnlijk nooit ontdekt. Geniet maar weer lekker verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend die spierkramp, hoop dat je er vanaf bent.
    Leuke foto's weer en op naar Ft Myers, ben benieuwd.
    Nog 2 daagjes en dan zijn we in Miami, we tellen af, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doe het wat rusteriger aan, verder genieten wij mee van jullie geweldige vakantie.liefs p.m.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er wederom geweldig uit. Jammer van de kramp. Hoop dat het snel beter gaat. Veel vaarplezier. Ma 11 dg cp lb. Hahaha. Hoop dat je het begrijpt. Xxx mmdd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke dag! Key west is erg leuk, even een heel ander sfeertje. We komen neg uit net uit Fr. Myers Beach. We hebben lekker gegeten in "Yucatan " op advies van iemand anders. Misschien ook iets voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, das echt niet fijn, die spierkrampen. (Ik ken ze..heb er ook regelmatig last van in mijn kuiten 's nachts, heel vervelend)
    Mooie foto's van de zonsondergang hoor! Het ziet er uit als een lekker dagje.
    Enne, die No worries Wednesday staat genoteerd voor onze vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen