donderdag 15 augustus 2013

Dagje gesplitst, de 3 achtbaan freaks naar Universal en ik rondje Mall

Zoals afgesproken, gaan wij vandaag gesplitst op pad, eerst even een rondje rijden want dat rijdt toch even anders met zo'n automaat, maar na 5 minuten ben ik gewend en rijd ik Wim, Ronald en Chantal naar Universal en zet ze daar af bij de drop off en rijdt daarna terug naar de Premium Outlet.

Ik vind redelijk vlot een plaatsje want het is nog niet zo druk en kan op mijn gemak wat winkels in, ik pas op mijn gemak in allerlei winkels wat maar de eerste aankoop die ik doe zijn sportbroekjes voor Ronald bij Adidas want die hadden wij nog niet gevonden in de juiste maat en hier kom ik ze wel tegen. (kan het toch niet helemaal laten).
Bij de volgende winkel vind ik wel iets voor mijzelf wat ook nog in de juiste maat aanwezig is, daarna in verschillende winkels geweest maar toch lukt het allemaal niet zo. Bij Calvin Klein waar ik heel graag een nieuwe spijkerbroek wou kopen, zijn de gewenste jeans niet in mijn maat aanwezig, grrrrr, uiteindelijk slaag ik wel voor een goede nieuwe spijkerbroek (langer dan regular) bij American Eagle en koop daar ook nog een andere broek en 2 shirts. Ook heb ik nog van een vriendin een verzoekje gekregen voor een speciaal soort schoen bij Aerosoles en die zitten zo lekker dat ik er voor mij zelf ook een paar mee neem, net als bij een andere zaak nog een mooie blauwe pump.

Ik koop bij Hilfiger nog een mooie combi en ga dan naar een broodje (subway) te hebben gegeten op zoek naar Victoria Secret. Bij elke mall vind je wel een vestiging van deze keten, maar het is alsof de duvel ermee speelt, want toevallig net niet bij deze premium outlet.
Ik weet zeker dat bij de andere premium outlet er wel een vestiging zit en omdat ik toch wel even een kijkje wil nemen ga ik alsnog naar de andere outlet (is ook weer dichterbij Universal).

Als ik in de auto klaar zit om naar de andere outlet te gaan belt Wim net, hoe ver ik ben, want het onweert behoorlijk boven Universal dus een groot gedeelte van de attracties staan stil.
Als ik zeg dat ik naar de andere outlet ga om naar Victoria Secret te gaan, heeft hij opeens geen haast meer om opgehaald te worden, ik moet vooral rustig aan doen en zij vermaken zich nog wel even krijg ik te horen, hahaha.

Ik kom bij de andere outlet aan en ga direct naar VS. Wat een gekke huis, een enorme drukte en ik maak een rondje, kies wat dingen uit om te passen en na ruim 20 minuten in de wachtrij te hebben gestaan voor een pashokje kan ik gaan afrekenen. Ok, het is een stuk goedkoper dan waarschijnlijk in de gewone Victoria Secret in een mall wat te kopen, maar de uitstraling van VS in de outlet is toch echt minder.
Al met al ben ik redelijk geslaagd tijdens mijn individuele dagje shoppen, ik haal mijn gezin op en die hebben zich prima vermaakt bij Universal.
Een duik in het zwembad zit er niet in want het begint enorm hard te regenen en de onweer die al bij Universal hing verplaatst zich naar ons verblijf. Na het douchen, zingen wij om 18.00 onze tijd (0.00 Nederlandse tijd) er is er een jarig hoera hoera voor Chantal, die volgends Nederlandse tijd nu jarig is, 12!!!! Zij krijgt van ons haar eerste kadotje (een mooi rose vest van AF, die zij heel graag wou hebben en ik tussen de bedrijven door van de week al had gekocht) en daarna rijden wij voor de laatste keer deze vakantie naar de Outback, eten daar weer erg lekker en gaan daarna naar de Old town want de kinderen hebben nog 2 activiteiten te goed daar.

Brr, zij liever dan wij, zij gaan in een groot touwen/balken/trapeze achtig klimrek waar zij (gezekerd) door allerlei constructies heen lopen/balanceren, erg indrukwekkend om te zien. Zij hebben een half uur de tijd en vermaken zich prima in deze 30 minuten terwijl wij al klotsende oksels krijgen als wij er alleen maar naar kijken.
Daarna gaan zij nog even de muur beklimmen, zij mogen 3 pogingen wagen om zo hoog mogelijk te komen en dan is hun beurt voorbij. Chantal komt iets over de helft (maar bleek aan de moeilijkste kant te zitten) en Ronald haalt de top. Erg leuk want iedereen die aan het kijken is moedigt hem aan als hij bijna bij de top is en begint luid te roepen en te klappen als hij boven aan is.

Wel wat foto's gemaakt maar de kwaliteit is niet geweldig.



Daarna taaien wij af, want morgen is Chantal jarig en dat vieren wij natuurlijk, wij hebben een aantal leuke dingen op de planning staan, te beginnen met morgenochtend, iets wat ik bij iemand anders op een blog heb gelezen en heb kunnen regelen. Ik ga er nu verder niets over zeggen voor het geval dat ze mee leest, maar het is iets aparts en we vinden vast ook wel even tijd voor lekker wat te zwemmen, zodat Ronald wat foto's kan maken met zijn iphone :).
Morgen is ook meteen de laatste volledige dag die wij hebben dus nog even volop genieten, welterusten!

12 opmerkingen:

  1. Hieperdepiep hoera. Van harte met Tally. Maak er een prachtige dag van. Lekker hoor zo'n shopdagje voor jezelf. Beetje jammer dat je niet zo goed geslaagd bent alsdat je wilde, maar alsnog een lekkere buit. Leuk om de kids in dat touwen/klimgebeuren te zien. Hele fijne (laatste volledige) dag vandaag en ik ben benieuwd wat jullie in de ochtend gaan doen. Mmdd xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha je bent goed geslaagd met shoppen, goed bezig!!
    Chantal gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een onvergetelijke dag van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje! Een een heel fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Chantal!
    Moeders goed geslaagd met het shoppen, goed geregeld hoor, lekker rustig ook;-)
    Geniet van de laatste volle dag!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd vast van harte gefeliciteerd en een heel gezellige dag. Maris ik ben blij dat je toch redelijk bent geslaagt.En wat een geklim en geklauter op de touwen, maar wel super leuk om te zien en vooral die muur dat is echt wel hoog Ronald bravo super liefs, p.m.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Chantal van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik ben benieuwd wat de verrassing is hoor. Ennuh ....dat shoppen zit wel snor bij jou hè!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Chantal. Dit gaat ongetwijfeld een heerlijke verjaardag worden. Heel veel plezier ullie allemaal op deze laatste volle, maar feestelijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chantal van harte gefeliciteerd!!
    Het is super leuk om in de usa jarig te zijn.
    Wel nieuwsgierig naar de verassing voor morgen!!
    Veel plezier
    De moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Chantal nog van Harte gefeliciteerd, ben benieuwd wat de verassing is.
    mariska goeg geregeld, shoppen in je eentje. Doe het meestal ook nog wel een keertje. Deze vakantie niets vangekomen :-(
    Jullie slagen prima, bij ons A&F en Holister ook favoriet te samen met american Eagel. Succes met het inpakken van de koffers.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ik ben eindelijk bij met lezen net voordat jullie bijna terugkomen :). Leuk hoor al die reisverhalen, knap van je dat je het trouw elke dag doet. Chantal hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook de rest van de familie gefeliciteerd met jullie dochter en zus. Fijne dag. groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat met chantal haar verjaardag!! Maak er een leuke dag van!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte Chantal!
    En wat lekker geshopt!
    En dat "klimrek" staat ineens ook op Sem zijn to-do lijstje :-)

    Geniet lekker nog even verder!

    BeantwoordenVerwijderen