woensdag 7 augustus 2013

De verhuizing en Legoland

Op 6 Augustus moeten wij de villa om 10.00 uur verlaten, gisterenavond door het noodweer alles al in kunnen pakken dus vandaag nog even de losse eindjes en dat zijn er dan toch altijd meer dan je denkt :).

Als ik de kinderen wakker maakt, wil Chantal liever nog even blijven liggen, terwijl Ronald toch graag nog even een laatste ochtendduik maakt, ook al heb ik hem gewaarschuwd dat het echt maar 10 minuutjes zijn en ook dat het zonnetje nog niet echt schijnt.
Hij springt er toch nog even in en het is inderdaad fris, zwembroek nog even snel in de droger voordat hij weer in de koffer gaat.

Wim heeft stokbrood gehaald en wij maken alle restjes op en helpen allemaal mee om de spullen weer in de auto te krijgen (past ondanks de nieuwe aankopen allemaal nog net, zonder de extra koffer te gebruiken) en de boel binnen aan kant te brengen.

Chantal ruimt de vaatwasser uit en bij een van de laatste glazen tikt deze tegen het aanrechtblad waardoor deze breekt, hoe was het gezegde ook al weer, scherven brengen geluk!
Buiten dit ongelukje heeft Ronald van de week de hordeur er uit gelopen(voor het thuisfront, er was echt niemand van de Blitsies in de buurt :)) en dat hebben wij keurig gemeld aan de beheerder, hij kon nog wel gebruikt worden maar hij was daarvoor al wat gammel en nu echt helemaal. Wij nemen afscheid van de villa en laten hem behalve bovenstaande incidentjes weer achter zoals wij hem aantroffen en hebben hier een geweldige tijd gehad en hadden graag langer gebleven. Maar gelukkig blijven wij wel nog even in Florida!

Bepakt en bezakt rijden wij richting Legoland waar wij om iets voor 11 aankomen.
Kaarten hebben wij gratis ontvangen van de firma (Attraction tickets direct UK) waar wij de kaarten van Universal en Seaworld/Busch Garden/Aquatica en Kennedy Space Center hebben gekocht. Een prima site waar veel Florida gangers gebruik van maken. Je kreeg deze kaarten gratis afhankelijk van het bedrag en soort kaarten dat je bestelden dus wij hadden 5 toegangskaarten voor 14 dagen onbeperkt toegang tot Legoland.

Normaal zouden wij niet zo snel hier naar toe zijn gegaan, maar inwisselen voor eventueel Disney kaarten was geen optie omdat er geen interesse was bij de ticketshops en omdat wij op verschillende blogs toch wat leuke fotos hadden gezien van dit park en er een speciaal gedeelte van Star Wars, waar Wim helemaal gek van is, is besloten wij toch een paar uurtjes er naar toe te gaan.

Bij de ingang haal ik de kaarten tevoorschijn en Ronald, Chantal en Wim gaan probleemloos door de hokjes met de toegangskaarten waarop een scancode staat. De 4e A4 print wordt echter continue geweigerd, maar ik heb er toch 5 dus pak ik gewoon de 5e, maar ook deze weigert.
Terwijl Wim en de kids dus al in het park staan, loopt de medewerkster van Legoland met mij mee naar de kassa, waar zij mij verder helpen.

Het blijkt dat van de 5 kaarten die in mijn bezit zijn er 2 al op 12 juli geactiveerd zijn en 2 x gebruikt zijn, met een opbeperkte toegang van 14 dagen zijn deze kaarten dus al een aantal dagen verlopen!!!!!!!!!!!!!!
Mijn verbazing is enorm en de supervisor wordt er bij gehaald, ik heb alle 5 de kaarten die duidelijk in nummer aansluiten maar zij kunnen echt zien dat 2 van die nummers al gebruikt zijn. Er is dus maar 1 conclusie de kaarten zijn dubbel uitgegeven!!
De supervisor noteert haar telefoonnummer op mijn gebruikte tickets en zet de data erop waarop de tickets gebruikt zijn en biedt mij de mogelijkheid om op tussenoplossing een soort van upgrade kaartje te kopen van $16 waardoor ik nu in ieder geval naar binnen kan (een normale dagkaart kost $81), de rest moet ik met degene uitvechten waar ik de tickets van gekocht heb.
Ik koop het kaartje van $16 en denk aan het gezegde, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar hierover gaat toch echt bij thuiskomst een dikke klacht naar Attraction tickets direct toe, want dit mag toch niet gebeuren.

Met een vertraging van een klein kwartiertje stappen wij het park in, het ziet er mooi gemaakt uit, wij laten ons meteen zeiknat spuiten in een water attractie want de temperatuur loopt al weer aardig op. Voor de rest klopt alles wat de andere bloggers schrijven, het park is zeer geschikt voor kinderen tot een jaar of 12. Het is leuk om er even een rondje te maken maar ik zou de normale toegangsprijs er niet voor over hebben.


Wij bekijken alles wat ons interesseert, doen de safari, erg mooi gemaakt, waarbij het instappen en uitstappen bijna langer duurt dan de hele rit, vanwege het formaat van de karretjes, haha, de kinderen doen de achtbanen (piece of cake nu!!) en verlaten het park weer rond half 3.
Wij stoppen bij de subway voor een lekker lunch en gaan dan op weg naar ons nieuwe onderkomen.

Fantasy World Resort ligt aan de US192 dus wij zitten centraler dan eerst. Het huis ziet er goed uit, het is allemaal niet zo luxe qua inrichting maar beneden hebben wij een ruim zitgedeelte, keuken met zitbargedeelte en een toilet en badkamer met een buitenterrasje, (geen vrij uitzicht maar uitzicht op de buitenterrasjes van de buren), de trap naar boven brengt ons bij 2 slaapkamers en nog een badkamer.
Het zwembad ligt op 1,5 minuut loopafstand dus ook goed, wij mogen niet klagen (ook al mis ik de villa enorm). Fotos volgen nog.

Wij eten savonds een steak en kip bij The Black Angus, halen nog wat boodschappen bij de publix en zoeken allemaal vroeg ons bed op.
Morgen een dagje zwemmen en shoppen en waarschijnlijk mini golfen. ENJOY!!


6 opmerkingen:

  1. ziet er leuk en gaaf uit, much fun p.m.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat was balen om bij te betalen,maar toch weer een leuke dag gehad.
    Shop ze morgen!!
    Groetjes de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is ook wat met die tickets. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
    Heel veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een slechte zaak zeg van je ticket. Daar zou ik inderdaad maar even werk van maken. Veel plezier in jullie nieuwe onderkomen. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel slecht wanneer je tickets al zijn gebruikt, pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel ff balen van je ticket, maar voor het moment netjes opgelost. Legoland ook weer gezien!

    BeantwoordenVerwijderen