vrijdag 2 augustus 2013

Seaworld

Het blijft erg leuk om s'morgens al de reacties te lezen op het blog, zowel van de familie als van de forumleden, dus allemaal bedankt!!
Voor degene die interesse hebben hier de link naar de villa die wij gehuurd hebben (wel plek overlaten voor ons voor volgend jaar als wij weer terug willen komen :)) www.royalsandyvilla.com

Vanmorgen op pad naar het ontbijtje naar Seaworld, wij zijn er rond 9.30 (na 5 minuten op weg te zijn, blijkt dat wij de spray-fans vergeten zijn dus rijden wij weer even terug om deze alsnog mee te nemen).
Bij binnenkomst eerst naar de nieuwe attractie Antartica, ondanks de aangegeven wachttijd van 60 minuten staan wij na 35 minuten weer buiten (en een soortgelijke ervaring had ik op een blog van een ander gelezen dus wij namen de gok en dit pakte goed uit). Wij nemen de wild ride en wij vinden het een mooi geheel en staan na de ride te blauwbekken bij de pinguïns. Voor de niet kenners het is daar ijskoud en in de wachtrij wordt ook het advies gegeven dat je beter niet met natte kleren in deze attractie kunt gaan. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen want als je kletsnat bent geworden bij een show (door de splash zone) of een attractie bevriest je kleding waarschijnlijk echt.

Na deze ride is het tijd voor de mannen voor de Kraken. Deze gaat ongeveer 7 x over de kop, dus Chantal blijft bij mij.

Vlot gaan wij daarna door naar de Blue Horizon show, de show met dolfijnen, pff. Vorige week een showtje gekregen van 2 dolfijnen tijdens ons boottripje maar dit is toch ook echt heel erg mooi om te zien, je weet soms niet waar je kijken moet, zoveel gebeurd er tegelijkertijd. Gelukkig heeft Wim vandaag zijn camera en giga lens meegenomen dus ik beperk mij vandaag tot wat overzichtjes en Wim doet het grote werk :). De foto's spreken voor zich.
Na deze show de 3d turtle track gedaan, ook erg leuk gedaan, een 3D -360 graden film.
Daarna mooi op tijd om na een flinke looppas (de zgn Bouma-pas voor intimi :)) nog aan te schuiven bij de geweldige show van Shamu. Het blijft ontzettend indrukwekkend om die gigantische mooie orca's in beweging te zien. Ook hier verwijs ik graag naar de foto's.
Na de show nog even onderwater gekeken en dat is ook zo geweldig, ik zou daar met gemak een halve dag kunnen gaan zitten om naar die beesten te kijken.
Een hapje gegeten en daarna nog even de helicopter ride gedaan en genoten van de baluga en de ijsbeer. Vervolgens proberen wij nog om de dolfijnen te gaan voeren maar de wachtrij is daar > 45 minuten dus wij nemen genoegen met het kijken waarbij Ronald er zelfs een heeft geaaid die langs zwom (heeft hij toch nog een dolfijn aangeraakt). Daarna sluiten de mannen af met een ritje in de manta en houden wij het voor vandaag in Seaworld voor gezien. Het blijft een mooie wereld om een dag in door te brengen, de dieren en de manier waarop er in de shows mee wordt samengewerkt, top!



Wij halen nog wat boodschapjes om in de villa te gaan bbq en nemen eerst nog een duik alvorens lekker buiten te eten.
O, ja, laten zij hier nou bij de Publix mijn favoriete merk Rose hebben staan, alleen zoals alles hier een groter formaatje dan thuis, er staat ook family bij dus waarschijnlijk bedoelen ze dat je dat met de family moet drinken, maar ik ben de enige hier van de family die dat drinkt maar dat gaat geen probleem vormen, Proost!!!



Morgen gaan wij onze 14dagen kaarten van Universal activeren.



11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog en wat een prachtige foto's! Ik ben nu al zo'n 10 keer in Seaworld geweest maar het blijft prachtig, vooral de orca's blijven me fascineren!! Veel plezier nog. Groetjes, Monique en Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft geweldig SW, top dag hoor!
    Gezellig BBQ'en met een heerlijk glaasje rosé, best wel uit te houden zo;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat een heerlijke dag met fantastische foto's !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke dag. Wat erg dat jij je moet opofferen om die hele fles alleen op te drinken zeg :)
    Voordeel van thuis bbq'en is dat Ronald lekker een biertje kan drinken!
    Veel plezier in Universal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw erg mooie foto's en een heerlijke dag... genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, wat nou je drinkt toch met family, opgelost zou ik zeggen.....
    Prachtige foto's....heimwee snik!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wat een top dag! En de foto's zijn echt geweldig!!!!
    En alles is zo herkenbaar zo leuk ook om elke morgen lekker jullie blog te lezen.
    Geniet ze genieten wij ook nog een beetje mee!
    Gr de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een pracht aan foto´s, doet mij toch wel iets denken aan het dolfinarium hardenwijk, alleen veel grotere shows en bigger bigger en ik had je wel willen helpen met de rose haha p.m.,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een top foto's van een top dag. Het blijft een geweldig gezicht zoals die beesten uit het water springen. De bbq ziet er ook weer lekker uit. Altijd zo relaxed eten naast je eigen zwembad. Enne heerlijk die grote flessen rose. Ik ben er ook een liefhebber van en heb de hulp van mijn familie daar ook niet bij nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top dag in Seaworld, mooie foto's, wijj gaan ook nog een keer volgende week!
    Die rosé, daar ben ik ook niet vies van!
    Wij gaan zaterdag nog een poging doen om te shoppen.
    Veel plezier, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke dag in Seaworld. Mijn zoon was een beetje jaloers op jullie eerste foto, van de false killer whale, hij doet maar af en toe mee, maar net niet toen wij er waren.....
    Mooie foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen